*Sitemize Üye Olunca Elinize Ne Geçer?

<--- 1. Üye Olarak Linkleri Görebilirsiniz... --->

<--- 2. İstediğiniz Kadar Paylaşım Yapabilirsiniz... --->

<--- 3. Güzel Bir Forum Hayatı Yaşayabilirsiniz... --->


Join the forum, it's quick and easy


*Sitemize Üye Olunca Elinize Ne Geçer?

<--- 1. Üye Olarak Linkleri Görebilirsiniz... --->

<--- 2. İstediğiniz Kadar Paylaşım Yapabilirsiniz... --->

<--- 3. Güzel Bir Forum Hayatı Yaşayabilirsiniz... --->

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

● En Güncel Paylaşım Platformu ●

---Misafir--- Hos Geldiniz Daha iyi Bir Hizmet İçin Üye olunuz.ÜyeLer Link GörebiLir

2 posters

    Photoshop hakkında 40dan fazla temel öneri

    CengizHan
    CengizHan
    Yeni Üye
    Yeni Üye


    Photoshop hakkında 40dan fazla temel öneri Empty Photoshop hakkında 40dan fazla temel öneri

    Mesaj tarafından CengizHan Salı Mayıs 11, 2010 9:26 am

    1-AUTO AYARLARININ ÖZELLEŞTİRİLMESİ
    Photoshop içerisinde Curve,
    Levels tablolarının auto değerlerini, siyah ve beyaz renk piksellerini
    kendi default değerlerinde ayarlıyor. Photoshop 6’da Curves ya da Levels
    tablosunu açın; “alt” tuşuna bastığınızda Auto butonu Options butonuna
    dönüşecektir. Alt tuşu basılı durumda iken Options butonuna
    tıkladığınızda açılan pencereden değerleri değiştirebilirsiniz.
    Photoshop 7’de durum daha kolay. Curves, Levels tablosunda Options
    butonu doğrudan karşımıza çıkıyor. Özellikle PS7 içerisinde Shadow,
    Midtones, Highlights seçeneklerine özel renkler girebilir, farklı
    efektler elde edebilirsiniz.

    2-OPACITY DEĞERLERİNİ KLAVYEDEN
    DEĞİŞTİRME

    Toolbox araçlarından brush, stamp (boyama ve rötuş)
    araçlarından herhangi biri seçili durumdayken klavyeden girilen nümerik
    değerler, bu araçların opacity değerlerini değiştirir. Seçim araçları,
    crop, move seçiliyken girilen nümerik değerler, bulunduğunuz layer’ın
    opacity değerini değiştirecektir. Opacity değerlerine klavyeden 48, 62
    gibi küsuratlı değerler girebilirsiniz.

    3-COLOR RANGE

    Color
    Range renge duyarlı bir seçim aracıdır. Color Range penceresinde yer
    alan damlalık araçlarının yardımıyla belirlenen renkler pencere
    kapatıldığında bir seçim alanına dönüşür. İşlevli ve yoğun kullanılan
    bir Photoshop aracıdır. Color Range penceresinde yer alan Selection ve
    Image seçenekleri, seçim çalışmanızın açık olan belgenin ön izlemesi ile
    birlikte çalışmanıza olanak sağlar. Pencerede yer alan Seçim
    değerlerinizi kaydederek başka bir çalışmanızda tekrar
    kullanabilirsiniz. Select açılan menüsünden renge duyarlı seçim
    çalışması yapabilirsiniz. Belirli bir renk hakimiyetinin olduğu
    belgelerde kullanılabilir. Color Range’in en önemli araçları
    damlalıklar. Select menüsünün seçeneğini ‘Sampled Colors’ yapın, en
    altta bulunan ‘Selection Preview’ bölümünde de Grayscale seçeneğini
    aktif yapın. Üç damlalıktan ‘+’ simgeli olanı seçin ve örnek resimdeki
    Zebra’nın siyah kuşaklarının açık, orta ve koyu bölümlerine tek tek
    tıklayın. Her tıklayışınızda Zebra’nın kuşaklarındaki belirginliği
    görebilirsiniz. Seçim için renk ekleme ve çıkarma işlemi için iki ayrı
    damlalığı kullanmanın yanında birinci damlalığa tıklayıp istediğiniz
    renk tonunu seçtikten sonra seçime yeni noktalar dahil etmek için shift
    tuşunu kullanabilirsiniz. Alt tuşuna basarak da seçimden nokta
    çıkarabilirsiniz.

    4-REPLACE COLOR
    Kullanımı kolay bir renk
    işleme aracı. Örnek çalışmada Photoshop’un kendi örnek dosyalarından bir
    tanesini açarak, damlalık aracına tıkladım. Çalışma belgesi üzerine
    giderek shift tuşu yardımıyla kumların açık, orta, koyu bölümlerine tek
    tek bastım. Transform bölümünde bulunan Hue Saturation sürgüleriyle renk
    değişimi aldıktan sonra çalışma belgesi üzerinde değişimi izledim.
    Değişimin sağlıklı olmadığı bölgelerde yine damlalıkla, shift tuşuyla
    tıklayarak onları maske içerisine dahil ettim.

    5-CMYK RENK
    MODUNDA RGB FİLTRELERİ

    Photoshop filtrelerinin çoğu RGB renk modunda
    çalışır. CMYK renk modunda iken ister kanallara tek tek, ister Quick
    Mask ile RGB filtrelerini CMYK modda kullanabilirsiniz. Yeni bir Alpha
    kanalı oluşturun ve Filter menüsüne göz atın, hemen hemen tüm
    filtrelerin aktif olduğunu göreceksiniz.

    6-FADE
    Photoshop tüm
    alternatif araçlarıyla bize neredeyse sınırsız bir güç veriyor.
    Kullanılan tüm araçların farklı tarzlarda yorumlanmasıyla kolayca hoş
    sonuçlar elde edilebiliyor. Fade özelliği de bunlardan biri. Çalışma
    belgesine herhangi bir filtre uyguladığınızda, Edit menüsü altında aktif
    hale gelen Fade’e tıklayın. Açılan pencereden, son uyguladığınız
    filtrenin Opacity değerini, bununla beraber etkili olmasını istediğiniz
    Layer Mode’larından birini seçebilirsiniz.



    7-AÇISI BOZUK
    BELGELERİ DÜZELTME

    Servis bürodan gelen taramalar, çoğunlukla açısı
    bozuk görsellerdir. Bu durumda kullanılan iki açı düzeltme yöntemi var.
    Biri; çoğunlukla kullanılan Crop, diğeri de Rotate Canvas. Açısı bozuk
    olan belgenin açısını düzeltmek için Toolbox’tan cetvele (Measure)
    tıklayın ve belgenin sol alt köşesinden sağ alt köşesine bir doğru
    çizin. Info araç penceresinde bu değer gözükecektir. Ardından Rota’te
    Canvas’tan Arbitrary komutunu verin; açılan pencerede düzeltilmesi
    gereken açı değeri yazıyor olacaktır.

    8-CROP ve TRIM

    Çalışma
    sırasında belgenizi kadrajlar ve kullanmayı düşünmediğiniz alanları
    atarsınız. Crop, bu noktada en çok tercih edilen araçtır, fakat
    özellikle feather ile yumuşatılmış piksellerin crop yapılmasında
    istenmeyen sonuçlarla karşılaşabiliyoruz. Hassas crop’lamalarda
    (özellikle layer’lı bir çalışmada) Trim saydam alan içerisinde
    piksellerin dayandığı alanın dışında kalan bölümü atarak crop yapar. En
    küçük piksel değerini algılayarak hareket eden Trim, bu noktada oldukça
    sağlıklı sonuçlar veriyor.

    9-PHOTOSHOP AÇILIŞ PÜFLERİ
    Programların
    duyarlı oldukları tuş kombinasyonları vardır. Photoshop’un da buna
    benzer bir özelliği söz konusu. Klavyeden Alt ve Command tuşlarına
    birlikte basın; bırakmadan Photoshop’u açın; açılıştan kısa bir süre
    sonra size Plug-in klasörünü soracaktır. Buradan devre dışı bırakabilir
    yada başka bir klasörü tanımlayabilirsiniz. Bu aşamadan sonra tuşlardan
    elinizi kaldırın ve tekrar Alt ve Command tuşlarına basın; kısa bir süre
    sonra da Scratch Disks ayarlarını gösteren bir pencere açılacaktır. Bu
    HD’nizde yer kalmadığı durumlarda başka bir HD’yi tanımlamanıza yarar.

    10-LAYER’DA
    OPACITY ve FILL

    Photoshop 7 ile birlikte arayüzde değişimler söz
    konusu. Bunlardan bir tanesi Layer araç paletinde bulunan Opacity ve
    Fill araçları. Bunların arasındaki farkı bir örnek üzerinde işleyelim.
    Bir
    yazıya, fotoğrafa Layer Style’ları kullanarak efekt uyguladığımızı
    düşünelim. Fill değeri Layer Style uygulanmış yazıyı ya da fotoğrafın
    yoğunluk değerini (opacity) değiştirir. Bu esnada Style değerlerinde
    hiçbir değişiklik olmaz. Opacity sürgüsünde yapılan değişiklik hem Layer
    Style hem de Style uygulanmış layer’ın yoğunluğunu (opacity) etkiler.


    11-LAYER
    GRUPLAMA

    Photoshop içerisinde iki layer’ı birbirinin içine gömmek,
    geçişler yapmak için küçük bir püf noktamız var. Yapacağımız işlemin
    aynısını klavyeden Alt tuşuna basılı tutarak, mouse ile iki layer’ın tam
    ortasındaki çizgiye geldiğinizde, mouse’un kursörü değişir, bu noktaya
    tıkladığınızda layer’lar gruplanmış olur. Bu çalışmayı menüden yapmak
    için ise, örnek resimde olduğu gibi bir hazırlık yapalım. Üst layer’ı
    altında bulunan yazı içerisine gömmek için ilk olarak yazının bulunduğu
    layer ile üst layer’ı link ile bağlıyoruz. Klavyeden Command+G tuş
    kombinasyonunu uygulayın. Yandaki resimde görmüş olduğunuz gibi üst
    layer alt layer’daki yazının içine girdi.
    Bu yöntemin link
    kullanılmadan yapılabilmesi için örnek resimde Layer 1’e tıklayarak
    yazının ya da içine gömülecek layer’ın da altında olmasına dikkat ederek
    yine aynı komutu verin, aynı sonucu verecektir. Layer menüsünden
    konuyla ilgili kontroller için örnek resmi inceleyin.

    12-LAYER
    MASK

    Layer’lar arası kompozit çalışmalarda kadrajlama, tasarımın
    gelişme aşamasında, tasarımın değişken yapısında Layer Mask’ların
    (katman maskesi) önemi tartışmasızdır.
    Örnek bir belge açın ve
    layer’da olmasına dikkat edin. Bir seçim alanı oluşturun, Layer araç
    paletinden ‘Add a mask’ ikonuna tıklayarak seçimi Layer Mask’a
    dönüştürün. Yandaki örnek resimde gördüğünüz gibi Layer Mask’a tıklayın.
    Burada uygulayacağınız tüm çalışmalar, filtreler sadece maskeye
    uygulanarak orijinal belgeye herhangi bir etkisi olmayacaktır. Maskeye,
    Filter> Blur> Gaussian Blur filtresini 25 radius değerinde
    uygulayın. Maskın erimesiyle geçişler oldukça yumuşadı. Maskeye distort
    filtrelerinden, artistik filtrelere kadar birçok efekti
    uygulayabilirsiniz. Alt tuşuna basılı tutarak mouse ile Layer Mask’ın
    üzerine tıklayın. Çalışma alanında gördüğünüz, maskın kendisidir. Tekrar
    Alt tuşu ile maska tıkladığınızda eski haline gelir. Shift tuşu ile
    maskeye tıkladığınızda geçiçi olarak maskeyi devre dışı bırakmış
    olursunuz. Command tuşu basılıyken mouse ile maskeye tıkladığınızda ise
    seçili (selection) duruma gelecektir.



    13-BLENDING
    Blending
    Options özellikle Photoshop 7 ile birlikte daha güçlü bir şekilde
    karşımızda duruyor. Photoshop içerisinde katmanlar arası geçişler,
    komposit çalışmalar içerisinde alternatifler sınırsız. Örnek çalışmamızı
    Photoshop 6 üzerinden gerçekleştireceğiz. Photoshop klasörünün Samples
    dosyalarından Ducky ve Dune isimli belgeleri örnekte olduğu gibi
    yerleştirin ve Dune layer’ına gelerek çift tıklayın. Açılan Blending
    Options penceresinden Blend If bölümüne göz atın. Underlying Layer
    bölümündeki sağdaki oku 253 değerine getirin. Dune layer’ının Ducky
    layer’ındaki ördeğimizin içine girdiğini göreceksiniz. Bu işlemi iptal
    ederek soldaki sürgüyü sağa çekerek bir deneme yapalım. Bu sefer de
    sevgili ördeğimiz üst layer’da duruyormuş gibi görünüyor. Sürgülerin
    üzerine Alt tuşuyla tıklayarak birbirinden ayırabilir ve daha hassas
    çalışmalar yapabilirsiniz. Sizler için bir örnek daha hazırladım, farklı
    etkilerle test edin.

    14-LAYER SET
    Photoshop 6 ile birlikte
    gelen Layer Set, yoğun layer karmaşasına son vermiştir. Oldukça işlevli,
    tasarımcılara nefes aldıran bir kolaylıkla alkş aldı. Layer araç
    paletinde klasör ikonu görünümünde yer alan Layer Set aracı hakkında
    birkaç püfümüz var. Alt tuşu ile birlikte Layer Set ikonuna
    tıkladığınızda karşınıza Layer Set bilgi penceresi çıkar ve hangi isimde
    açmak istediğinizi, layer modunu, opacity değerini doğrudan
    girebilirsiniz. Layer paletimizde onlarca layer olduğunu kabul ederek bu
    layer’ları bir Set altında toplamak istiyoruz. Aynı set altında
    toplamak istediğiniz layer’ları birbirine bağlayarak Layer Options
    ayarlarından ‘New Set From Linked’ komutunu kullanabilirsiniz

    15-LAYER’DA
    SAYDAMLIK

    Çalışma sırasında blur, feather ile yumuşatılmış,
    kenarları dağınık halde piksellerden oluşan bir layer’ı seçmek, böyle
    bir layer’a özel efekt uygulamak bize sağlıklı sonuçlar vermeyebilir.
    Layer araç paletindeki küçük ikonlardan ‘Lock Transparency’ ile böyle
    bir çalışma sorunsuzca yapılabilir.

    16-LAYER MASK ile GİYDİRME
    Photoshop
    ile özel çalışmalarımızda iki layer’ı bir bardağın, bir objenin için
    sarılmış, girmiş gibi göstermek isteriz. Bu tür çalışmalarda özel efekt
    programlarının dışında, benim kullandığım bir teknik var. Giydirme
    yapılacak layer’ın renk kanallarındaki gri bilgisini kullanarak mask
    oluşturmak. Bu konuda basit bir örnek hazırladım. Çalışmanın ana
    sistemini aktardıktan sonra, bu tür çalışmalarda airbrush ve layer
    mode’larıyla farklı tekrarlar üreterek bilginizi ezberlemeden
    öğrenebilirsiniz. Örnek çalışmamızda iki layer’ımız var. Background’da
    bulunan sıvı dolu cam şişe içerisine Layer 1’de bulunan spor yapan kadın
    görselini giydireceğiz. Layer 1’e Transform ve perspektif uygulayarak
    şişenin üzerine göre ayarladım. Şişeyi dekupe ederek hazırlığımın ilk
    aşamasını tamamladım.
    Layer 1’in gözüne tıklayarak gizleyin.
    Background’un Blue kanalını duplicate yaparak gri renk seviyesiyle
    oynadım ve son aşamada invert ettim. Alpha kanalları, siyah ile beyazın
    saydamlık bilgisini taşıdığından layer mask’ta kullanmak için açık tonlu
    pikseller gerektiğinden invert yaptım. Hazırladığım path’i seçili
    duruma getirip Select menüsünden inverse komutuyla seçimi tersine
    çevirdim ve Blue copy kanalını siyah ile doldurdum. RGB kanala
    tıklayarak gizlediğim Layer1’i tekrar aktif hale getirdim. Select
    menüsünden Load Selection’ı açarak Channel sekmesinden Blue copy
    kanalını seçtim ve kapattım. Oluşan seçim alanını Layer Mask olarak
    kullanmam gerektiğinden seçimi mask olarak atadım.

    17-LAYER
    MODE’LARIYLA TEK RENK HAKİMİYETİ

    Photoshop içerisinde renkli bir
    görseli ilk önce Grayscale moduna çevirdikten sonra Duotone ile bir ya
    da en fazla 4 rengin karışımı ile özel efektler üretebilme imkânımız
    var. Bu çözümün yanında basit bir önerimiz daha söz konusu: Layer
    Mode’larından Luminosity ve Color seçeneklerini bu tür çalışmalarda
    kullanabilirsiniz. Örnek resimde Layer2’nin yapısını inceleyin.

    18-PURGE

    Tarihte
    bir RAM canavarı varsa, Photoshop’ta bunlardan bir tanesi. Yoğun
    çalışmalarda, kopyalanan öğelerden, yapılan işlemlerden dolayı History
    aracının dolması, kullanılan belleğin azalmasıyla Photoshop’un
    performansında azalma görülür. Edit menüsü altında bulunan Purge’e
    baktığımızda dört seçenek görürüz: Undo geri alma işlemlerini,
    Clipboard; kopyalama yapıştırma yaptığımız Clipboard hafızayı, Histories
    history paletindeki listeyi resetleyerek hafızadan siler. All seçeneği
    ise hepsini birden resetleyerek RAM’de yer kaplayan bilgileri silerek
    boşaltır.

    19-PRESET MANAGER
    Photoshop klasörünün içine
    baktığınızda, Preset isimli bir dosya görürsünüz. Bu dosya içinde yer
    alanlar Photoshop’un can damarlarını oluşturmaktadır. Özellikle Patterns
    klasörü hiç farkında olmadan onlarca megabayta ulaşmış olabilir. Özel
    kütüphane kaynakları Internet’te ücretsiz olarak dağıtılıyor. Edit
    menüsü altında bulunan Preset Manager aracılığıyla dışarıdan ihraç
    ettiğiniz kaynakları buradan Photoshop’a dahil edebilir, yönetimini
    buradan yapabilirsiniz.

    20-ADJUSTMENT LAYER
    Bu ay dergiyle
    birlikte verdiğimiz ek kitapçıkta Adjustment Layer’a yer vermeme rağmen,
    genel Photoshop püfleri içerisinde yer almalı diye düşündüm. Layer
    menüsünden ve Layer araç paletinden ulaşabileceğiniz adjustment layer’la
    renkler üzerinde istediğiniz kontrolleri ve değişiklikleri yapabilir,
    istediğiniz zaman geri dönebilir ya da iptal edebilirsiniz. Orijinal
    belgenizde hiçbir etki ve değişiklikte bulunmadan, denemeler içerisinde
    farklı etkiler oluşturabilirsiniz.

    21-PRATİK SEÇİMLER

    Photoshop
    içerisinde layer’da, Alpha kanallarında yer alan pikselleri hızlı ve
    pratik bir biçimde seçmek için klavyeden command tuşu basılı durumdayken
    mouse ile layer’a, alpha kanalına, path’e tıkladığınızda seçim
    gerçekleşir. Layer’ları ve Alpha kanalındaki maskeyi Select menüsünden
    Load Selection’ı kullanarak da Layer ve Alpha kanalını seçili duruma
    getirebilirsiniz.

    22-TRANSFORM SELECTION
    Seçim alanını
    istediğiniz biçimde büyütüp, açı verebilir, perspektif etkisi
    yaratabilirsiniz. Özel gölgeleme tekniklerinde, aynı forma sahip farklı
    büyüklükteki nesneler için kullanabileceğiniz bir araç. Selection menüsü
    altında bulunan Transform Selection ancak çalışma alanında bir seçim
    olduğunda aktif hale gelir.

    23-COPY MERGED
    Photoshop
    harikalarından bir tanesi daha. Özellikle benim çok pratik kullanımından
    dolayı sık sık başvurduğum bir araç. Onlarca layer’lı bir çalışmanızda
    ister tüm alanı, ister bir bölümünü seçip, seçim alanı içerisinde kalan
    gizlenmiş layer’ları görmeyen sadece aktif olan layer’ları gören Copy
    Merged komutu uygulandığında seçim alanı içerisinde kalan tüm layerlara,
    Flatten Image komutu uygulayarak hafızasında layer’ları birleştirerek
    kopyalar ve istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.

    24-ARRANGE
    Diğer
    programlarda çok sık kullandığımız, nesneler arasında yer değişikliği
    yaparız. Birbirlerinin altına ya da üstüne taşımak, bazen en alta bazen
    de en üste taşıma yaparız. Photoshop programında bunu genelde elle
    grçekleştiririz. Ama Photoshop içersinde de böyle bir araç ve komut
    dizini var. Layer menüsü altında bulunan Arrange sekmesinde layerlı bir
    çalışma belgesinde herhangi bir layer’ı diğer bir layer’ın altına,
    üstüne yada en üste taşıma gibi komutları bulunmakta.

    25-YAZILI
    VE SESLİ MESAJ

    Çalışmanızı bitirdiniz ve sizden sonra başka bir
    arkadaşınız bıraktığınız yerden devam edecek ya da Photoshop dökümanını
    başka bir yere gönderiyorsunuz.
    Photoshop belgesinin içine doğrudan
    kendi sesinizle not bırakmaya ne dersiniz? Toolbox üzerinde bulunan bu
    iki araç ile gerekli notları aktarabilirsiniz.

    26-APPLY IMAGE
    Alpha
    kanallarını yoğun kullananlar için harika bir püfümüz var. Bu püfü
    birlikte yapmak için herhangi bir görsel açın ve iki alpha kanalı
    yaratın. Alpha 1’de özel bir desen olsun, Alpha 2’de ise mask görevi
    görecek. Benim örneğimde olduğu gibi feather verilerek oluşturulmuş bir
    küre olabilir. Çalışmanızı kanallarda bitirdikten sonra RGB kanala
    tıklayın. Image> Apply Image’ı açın. Örnek resimdeki Apply Image
    değerlerini girin. Preview seçeneği aktif olduğunda değişen değerler
    hemen çalışma dokümanında görünür. Önemli ve etkili bir araç olan Apply
    Images, çoğunlukla Photoshop kullanıcılarının gözden kaçırdığı bir
    nokta. Çalışmayı layer kullanmadan yaptık. Bir de Apply Image’ı iki
    layer ve Alpha kanalında bir maske görevini görecek şekilde
    kullandığımızda yine etkili bir sonuç alabiliriz.

    27-SEÇİMİ
    PATH’E DÖNÜŞTÜRME

    Path denilince hemen dekupaj akla geliyor.
    Photoshop yeni yaptığı atakla uzun ve zahmetli path çizimlerini geride
    bıraktıracak. Biz yine de geriye giderek halen sorunların çıktığı birkaç
    noktanın altını çizeceğiz.
    Örnek çalışmamızda etrafı oldukça temiz
    bir ördeğimiz var. Magic Wand aracıyla uygun tolerans değerinde beyaz
    alanı seçerek seçimi inverst komutuyla tersine çevirdik. Ördeğimizin
    kenarlarında piksellerden dolayı kırıklı bir seçim elde ettik. Bu
    kırıklıkları gidermek için Select>Modify>Smooth değerine
    gireceğiniz piksel değeri kadar hatlar yumuşayacaktır. Ardından yine
    aynı bölümden Contract komutuyla 1 piksel değerinde içe doğru seçimi
    daralttığımızda temiz bir görüntü elde ederiz. Var olan seçimi Path’e
    dönüştürmek için Window>Show Paths’i açarak options sekmesinden Make
    Work Path komutunu verin. Tolerans değerine 0.5 değerini girin. Path
    paletinde isimsiz bir path oluştu, Work Path yazan yazının üzerine çift
    tıklayın ve bir isim vererek kaydedin. Aksi takdirde path aracıyla çizim
    yapmaya başladığınızda isimsiz path’iniz silinebilir. Var olan path’ini
    ister kopyalayarak ister File>Export>Paths to Illustrator komutya
    vektörel bir programa taşıyabilirsiniz.

    28-STROKE PATH

    Path
    paletinde var olan path’i bir yol olarak kabul edip, Photoshop bizim
    belirlediğimiz toolbox araçlardan (boyama, rötuş) birisiyle path boyunca
    otomatik bir şekilde önceden girilmiş değerler doğrultusunda dolaşarak
    müdehale eder. Stroke Path’in komutsal yönetiminin yanında pratik
    kullanımlar vardır. Örnek resimde gördüğünüz gibi çalışma alanı
    içersinde aktif bir path var ve toolbox’ta seçilmiş bir airbrush boyama
    aracı. Airbrush için gerekli değerler girilmişse, (fırça büyüklüğü,
    opacity, renk gibi) klavyeden enter tuşuna bir kere basmanız yeterli
    olacaktır. Eğer toolbox’ta airbrush ya da başka bir boyama aracı değil
    de path, zoom, move gibi araçlar varsa, command tuşu basılı durumda iken
    enter tuşuna basmanız path’i selection olarak aktif hale getirecektir.

    29-TIFF
    FORMATINDA CLIPPING PATH

    Photoshop içinde yaptığımız dekupajları
    FreeHand programına TIFF formatında Clipping Path özelliğinde kaydedip
    aktarabiliyoruz. EPS formatında Clipping Path daha kolay ve daha bilinir
    ama FreeHand programı içersinde sorunsuzca film çıkışa gönderilebiliyor

    30-CONTACT
    SHEET II

    Özel bir katologlama sistemi. File menüsü altında, Automate
    seçeneğinde bulunan Contact Sheet II sürekli karıştırdığımız,
    aradığımızı bulamadığımız görsel kütüphanemiz içinde ön görüntülü
    katologlama yaparak bizi hem zaman kaybından hem de stresten kurtarır.
    Contact Sheet penceresini incelersek Source Folder butonunda katologlama
    yapılacak dosya dizinini tanımlatıyoruz. Document bölümünde ise
    kataloglama yapılacak sayfa ölçülerini ve çözünürlük değeri
    tanımlanıyor. Thumbnails bölümünde ise sayfa ölçülerini belirttiğimiz
    alana yatayda ve dikeyde kaç bölümden oluşacağını, bir sayfamızda kaç
    görsel olması gerektiğine karar veriyoruz. En son bölümde
    görsellerimizin altında dosya isimlerinin hangi karakterde, kaç puntoda
    yazılacağını belirliyoruz. Kataloglama işlemi tanımladığınız dosya
    dizinindeki görseller bitene kadar devam eder. Sayfa doldukça Photoshop
    yeni bir sayfa açarak devam eder. Çalışma bittiğinde istediğiniz
    formatta saklayabilir veya baskılarını yaparak arşivleyebilirsiniz.
    Katologlama sırasında dosya isimlerini yazdığından aramak, bulmak çok
    daha kolay olacaktır.

    31-LAYER MODE’LARIYLA ÖZEL EFEKTLER

    Layer
    Mode’larının birbirleriyle çarpıştırılması sonucu hoş görüntüler elde
    edebilirsiniz. Bu çalışmamızı RGB renk modunda uygulayacağız. Herhangi
    bir görsel açın, görselimiz RGB değilse Image/Mode sekmesinden RGB renk
    modunu seçerek dönüştürün. Son kontrollerden sonra çalışmaya
    başlayabiliriz. Görselimize Image/Adjust/ Invert komutunu uygulayın.
    Background’da bulunan çalışmamızı yeni bir layer olarak çoğaltın. Layer
    modunu Difference seçeneğine getirerek, Toolbox’tan Airbrush aracına
    tıklayın. İstediğiniz fırça büyüklüğünde ve her seferinde farklı renk
    tonlarında boyamalar yapın. Bu şekilde farklı alternatifler
    üretebilirsiniz. Çalışmanızı Offset baskı tekniğinde kullanmak
    isterseniz tüm layer’ları birleştirdikten sonra CMYK renk formatına
    çevirerek yerleştirebilirsiniz.

    32-QUICK MASK-1
    Quick Mask
    çalışma alanında bir seçili alan olması durumunda klavyeden -Q- harfine
    basarak devreye giren ve bu alan üzerinde Brush araçlarıyla boyayarak
    alan ekleme ve çıkarma yapabileceğimiz bir tekniği bize sunar. Bunun
    yanında var olan bir seçili alanı Quick maska dönüştürdüğümüzde
    uyguladığımız Distort filtreleri sayesinde farklı görünümler elde
    edebiliriz. Örnek görselimizde bir seçili alan yaratıp (1) onu Quick
    Maska çevirdik (2) ve Distort'tan Wave Efektini uygulayarak görselimizde
    bordür oluşturduk (3). Sonra da var olan Quick Mask’ı tekrar klavyeden
    -Q- harfine basarak seçili duruma getirdik. Seçili alandan yararlanarak
    görselimizin dış alanını boşaltarak Layer Style’den farklı etkilerde
    bulunduk.

    33-QUICK MASK-2
    CMYK renk formatında bir görsele RGB
    renk formatında çalışan filtreleri uygulayamazsınız. CMYK formatında
    iken, Alpha kanalında yapılan çalışmalara RGB renk kanalında çalışan
    filtrelerden bazıları uygulanabilir, Quick Mask'ta da RGB renk kanalında
    çalışan filtre gruplarından bazılarını çalıştıralabilir, seçili alan
    uygulayarak, seçim alanını Quick Mask'tan çıkardıktan sonra renk
    araçlarıyla veya tercih ettiğiniz farklı araçlarla müdahale
    edebilirsiniz. Etkisi görsele direkt uygulanmasından daha iyi olmaz ama
    gereksiz yere RGB-CMYK dönüşümlerinin önüne geçebilir.

    34-LAYER
    OPACITY DEĞERİ DÜŞTÜĞÜNDE DİKKAT!

    Photoshop içerisinde sıklıkla
    kullanılan Auto Select Layer seçeneği ne yazık ki her opacity değerinde
    çalışmıyor. Layer’ın opacity değeri 50’nin altına düştüğünde Auto Select
    Layer opacity değeri düşük layer’ı görmeyerek direkt altaki layer’ı
    seçiyor.

    35-CREATE LAYER

    Örnek bir çalışma üzerinde
    açıklayalım. Photoshop içersinde bir yazı yazın ve drop, bevel, stroke
    gibi özelliklerde yazıya efekt uygulayın. Ardından Layer menüsünden
    Layer Style/ Create Layer komutunu uygulayın. Örnek resimde uygulama
    öncesi ve sonrasını gösteren ön görüntü var.

    36-HASSAS RÖTUŞLAR
    Servis
    bürodan gelen ya da kendi dia bankımızda bulunan görsel fotoğraflarda
    istediğimiz gibi renk tonlamalarını yakalayamayız. Özellik insan
    yüzlerinde ışık patlamaları, gözlerin etrafında yoğun gölgeler istemeyen
    sonuçlar yaratır. Deformasyona uğratmadan, bölgedeki piksellerin
    tonuyla oynayan Dodge ve Burn Tool araçları bazen hayat kurtarır. Örnek
    resmimizde Dodge Tool ile resmin sağ tarafında gördüğünüz gibi tonlarını
    açtım. Burn Tool ile fazla ışık almış, noktası zayıf bölgelerin
    doygunluğunu arttırmak için kullanabilirsiniz.

    37-PHOTOSHOP’TA
    TEL ÖRGÜ

    Photoshop ile örnek resimde görmüş oduğunuz gibi basit bir
    tel örgü yapmaya çalışacağız. Burada yine kanallar karşımıza çıkıyor.
    1.
    Ördeğimizin olduğu belgeyi açalım, az önce üzerinde bir dekupaj
    çalışması yaptığımızdan etrafında halen dekupe var.
    2. Ördeğimizin
    Channel bölümüne bir Alpha kanalı ekleyerek filter> render> clouds
    filtresini uygulayalım.
    3. Toolbox’taki foreground rengini beyaz
    yapın ve ardından filter> texture> stained glass filtresini açın.
    Resimdeki ön değerleri girin ve kapatın. Oluşan görselimizde
    kontrastlığı artırarak beyaz çizgileri net bir şekilde elde edeceğiz.
    4.
    Levels tablosunu açın ve Input Levels bölümüne sırayla şu değerleri
    girin 47/0.10/255 ve kapatın.
    5. Tel örgümüz nerdeyse hazır. RGB
    kanala tıklayarak boş bir layer açın.
    6. Select menüsünden Load
    Selection’ı açarak Channel bölümünden Alpha 1’i seçerek pencereyi
    kapatın.
    7. Oluşan seçili alana herhangibir renk doldurun. İsterseniz
    Layer Style’den Drop Shadow ile gölge verebilirsiniz.
    8. Tel örgüyü
    istediğiniz biçimde seçerek Layer Mask’ı kullanarak
    kadrajlayabilirsiniz.

    38-KULLANMADIĞINIZ LAYER’LARI GİZLEYEREK
    KAYDEDİN

    Öyle çalışmalar olur ki 20-30 layer kullanmak zorunda kalır,
    Photoshop belgemiz yüzlerce MB oluverir. Örnek resimde gördüğünüz gibi
    aynı belgeyi tüm layer’ları gizleyerek kaydettiğimizde 20 MB bir farkın
    olduğunu görebilirsiniz. Layer Set’lerle çalıştığınızda gizleme ve
    gösterme çok daha kolay olacaktır.

    39-PRINT OPTIONS
    Photoshop 6
    ile gelen File menüsü altında sinsice bekleyen baskıda büyük kolaylık
    sağlayan bir araç. Print options aracılığıyla baskılarınıza büyük bir
    kolaylık sağlıyor. Kağıdınıza göre Scale to Fit Media komutuyla
    deformasyona uğratmadan oranlı bir şekilde sığdırarak aldığınız
    baskılarda, kağıt rengini, ters yüz baskıyı ve birçok özelliği kontrol
    edebilirsiniz.

    40-SEÇİM ALANINI LAYER YAPMAK
    Background ya da
    bir layer’da herhangi bir araçla oluşturduğunuz seçim alanına Command+J
    tuş kombinasyonunu (Layer via Copy) uyguladığınızda seçim alanı
    içersinde kalan pikseller yeni bir layer olarak üstünde oluşur. Aynı
    seçim dahilinde Command+Shift+J tuş kombinasyonuyla (Layer via Cut)
    seçim alanı içinde kalan pikseller oradan kesilerek bir üst layer’ı
    oluştururlar.

    41-SHIFT TUŞUYLA SÜRÜKLE BIRAK
    Photoshop
    içerisinde aynı değerlerde iki farklı, açık durumda çalışma belgeniz
    olduğunu düşünelim. Bir belgeden diğerine layer’ları, linkli yada tek
    başına taşıma yaparken Shift tuşuna basılı tutarak taşımanız durumunda
    sürüklenen layer sayfaya göre hangi koordinatlarda ise taşındığı belgede
    de aynı koordinatlarda otomatik olarak yerleşir, sayfanın neresine
    bırakırsanız bırakın fark etmez.

    42-HEALING BRUSH
    Photoshop 7
    ile birlikte gelen ve adından en çok söz ettiren yeniliklerden bir
    tanesi Healing Brush, Patch. Rötuşlar konusunda büyük bir kolaylık
    getiren araçların kullanımı da çok kolay. Eskisi gibi el ve bilek
    yetenekleri fazla gerektirmeyen bu araçlar bizlere önemli zaman
    kazandıracak. Aracı kullanmak için Stamp aracında olduğu gibi Alt tuşuna
    basarak dokuyu taşıyacağımız bir merkez alıyoruz, ardından gerekli
    yerlerin rötuşuna başlayabilirsiniz. Stamp aracından ayrılan en önemli
    özelliği “Clone” yapıldığı bölgenin pikselleriyle homojen bir yapıyla
    kaynaşması ve piksellerin renk ve doku bilgisini alarak taşınan dokuyu
    bu bilgiler içerisinde aktarması.

    43-PATCH TOOL
    Photoshop’un
    sayısız harikalarından biri. Doku taşıma konusunda şaşırtıcı bir
    yeteneğe sahip. Rötuşun yapılacağı alanı Patch Tool aracıyla çizerek
    belirliyorsunuz, sonra bu alana giydirmek istediğiniz dokunun üzerine
    seçili alanı sürüklüyorsunuz, hepsi bu kadar. Rötuş, çalışmanızın
    hassaslığına göre Patch Tool ile alanı belirledikten sonra Feather
    değeri verebiliyorsunuz.

    44-SNAPSHOT
    History araç paletinin
    içinde gizlenmiş bizi bekleyen önemli bir araç. Bildiğiniz gibi History
    araç paleti yaptığımız işlemleri tek tek hafızasına alarak
    istenildiğinde geri alıp, sonra tekrar çalışmaya başlayabildiğimiz bir
    araç. Çalışma içinde oluşturduğumuz etkilerde karar veremediğimizde,
    devam ederek farklı etkiler yakalamak istediğimiz olur. Böyle bir karar
    öncesi çalışma ekranımızın ve layer’ların tüm özellikleriyle aynı belge
    içerisinde bir yedeğini alarak çalışmanın sonunda karşılaştırmasını
    yapmak için History araç paletindeki Snapshot’ı kullanmak oldukça pratik
    bir çözümdür.

    45-PRATİK LAYER KOPYALAMA

    Photoshop’ta içinde
    bulunduğunuz layer’ın kopyasını üretmek için çok basit bir önerimiz var.
    Layer’da iken klavyeden alt tuşuna basarken yönlendirme oklarından
    herhangi birine bir kere basmanız yeterli.

    46-LAYER BİRLEŞTİRME
    Layer
    paletimizde, çalışmanın netleştiği bir noktada onlarca Layer’ımızı
    birbirleriyle birleştirir çalışmayı toparlarız. Menüden ve layer
    options’tan birleştirmeleri kontrol edebileceğimiz gibi klavyeden de
    gerekli ayarlamaları yapabiliriz.
    Command+E tuş kombinasyonuyla aktif
    olan layer bir altındaki layer’la birleşir. Command+Shift+E, komutunu
    verebilmek için aktif bir layer’da olmanız gerekiyor. Layer araç
    paletinde gizlenmiş layer’Iarın dışında tüm layer’ları birleştirir.
    Background layer’ında iken verilirse tüm layer’lar background’da
    bütünleşir. Birbirine link’lenmiş layer’ların hepsini Command+E ile bir
    kerede birleştirebilirsiniz.

    47-TOOL BOX RENK KONTROLÜ

    Çalışmalarımız
    sırasında tool box’taki foreground ve background renklerini resetler,
    yer değiştirir, çalışma alanı içersinden damlalık aracıyla renk örneği
    alırız. Tool Box renklerini resetlemek için klavyeden ‘D’ tuşuna bir
    kere basmanız durumunda renkler siyah ve beyaza döner, ‘X’ tuşuna
    bastığınızda foreground ile background renkleri yer değiştirir.
    Damlalık
    ikonuna tıkladıktan sonra alt tuşuyla örnek bir görsele tıkladığında
    background rengi için örnek alırız. Shift tuşuyla tıkladığımızda ‘Point
    Sample’lar bırakır, renk düzeltmelerinde çalışma alanının renk
    dağılımını info araç paletinden kontrol edebiliriz.
    Swatches renk
    paletinden örnek alırken, background için command tuşuna basarak
    tıklamanız gerekmektedir. Alt tuşuyla swatches renk paletine
    tıkladığımız, mouse’un kursörü makas’a dönüşerek tıklanan rengi oradan
    keserek alıyor.

    48-GRADIENT MAP
    Photoshop 7 içinde özel
    renklerden oluşan efekt çalışmalarınızda etkili bir araç. Image/
    Adjustment/ Gradient Map’i açtığınızda bir degrade çalışması yapıyor
    hissini verecektir. Özel oluşturabileceğiniz renkler, bazı durumlarda
    ‘Reverse’ ile zıt kombinasyonlarla etkili ve kolay bir sonuç için
    kullanılabilir.

    49-HISTORY BRUSH
    Hazır görsellerinizden bir
    tanesini açın. Örneğimizin algılanması için üzerine, layer açmaya gerek
    yok, renklerini sizin belirleyeceğiniz bir Clouds filtresi uygulayın.
    Ardından Toolbox’tan History Brush’ı seçerek örnek resimdeki değerlerde
    fırçanızı kullanın. History Brush, son kaydedileni hafızasında
    tuttuğundan tekrar onu geri aktarırken özel layer mode’larını
    kullanmamız sonucu hoş çalışmalar elde ediyoruz. Layer Modu’nu Normal’e
    getirdiğimizde direkt son kaydedilen pikseller fırçanın müdahale ettiği
    noktalarda ortaya çıkar.

    ALINTI
    CengizHan
    CengizHan
    Yeni Üye
    Yeni Üye


    Photoshop hakkında 40dan fazla temel öneri Empty Geri: Photoshop hakkında 40dan fazla temel öneri

    Mesaj tarafından CengizHan Salı Mayıs 11, 2010 9:27 am

    Konu Sabitlenirse Sevinirim
    MnyTirith
    MnyTirith
    ● Admin ●
    ● Admin ●


    <b>Doğum tarihi</b> Doğum tarihi : 20/06/90

    Photoshop hakkında 40dan fazla temel öneri Empty Geri: Photoshop hakkında 40dan fazla temel öneri

    Mesaj tarafından MnyTirith Salı Mayıs 11, 2010 9:35 am

    Güzel Anlatim bilmeyenler için yararlı olabilir sabitliyorum

      Forum Saati Çarş. Mayıs 08, 2024 1:17 pm