*Sitemize Üye Olunca Elinize Ne Geçer?

<--- 1. Üye Olarak Linkleri Görebilirsiniz... --->

<--- 2. İstediğiniz Kadar Paylaşım Yapabilirsiniz... --->

<--- 3. Güzel Bir Forum Hayatı Yaşayabilirsiniz... --->


Join the forum, it's quick and easy


*Sitemize Üye Olunca Elinize Ne Geçer?

<--- 1. Üye Olarak Linkleri Görebilirsiniz... --->

<--- 2. İstediğiniz Kadar Paylaşım Yapabilirsiniz... --->

<--- 3. Güzel Bir Forum Hayatı Yaşayabilirsiniz... --->

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

● En Güncel Paylaşım Platformu ●

---Misafir--- Hos Geldiniz Daha iyi Bir Hizmet İçin Üye olunuz.ÜyeLer Link GörebiLir

    İlginç Şikayet

    MnyTirith
    MnyTirith
    ● Admin ●
    ● Admin ●


    <b>Doğum tarihi</b> Doğum tarihi : 20/06/90

    İlginç Şikayet Empty İlginç Şikayet

    Mesaj tarafından MnyTirith Cuma Mart 05, 2010 6:51 pm

    Vanilyalı Dondurma Aldığımda Otomobilimi Çalıştıramıyorum

    General Motors şirketinin Pontiac marka otomobil departmanına gelen bir
    şikayet mektubu şu satırlardan oluşuyordu: "Her akşam yemekten sonra
    ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. Fakat bir çok dondurma
    çeşidi olduğu için her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep
    karar veririz. Ben de markete gider alırım. Geçen ay otomobilimi
    değiştirip yeni bir pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek
    benim için sorun olmaya başladı. Çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam
    market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. Fakat başka çeşit bir
    dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. Bu sorun size çok saçma
    bile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. Vanilyalı
    dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda
    arabam çalışıyor?" Kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu
    gibi görünüyor, değil mi? Öyle de olabilirdi. General Motors yetkilileri
    bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirdi, müşterinin sorusuda sonsuza
    dek yanıtsız kalabilirdi. Ancak General Motors şirketi olayı
    araştırması için bir mühendisi görevlendirdi. Mühendis, nezih bir
    muhitte oturan, iyi eğitim almış Pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz
    şaşırmıştı, böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu. Akşam
    yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar.
    Vanilyalı dondurma alıp geri döndüklerinde, gerçekten de otomobil
    çalışmıyordu. Ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı.
    Üçüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araba yine çalışıyordu. Son
    deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araba yine
    çalışmadı. General Motors yetkilisi şaşkındı. Bir mühendis olarak,
    arabanın vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca
    gelmiyordu. Bunun üzerine ziyaretlerine bir süre daha devam etti. Olayın
    günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip
    gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı incledi. Kısa bir süre içinde
    de ilk ipucunu elde etti. Vanilyalı dondurma almak diğer çeşitlere
    oranla çok daha kısa sürüyordu. Çünkü en çok aranılan ürün olan
    vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. Diğer
    dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan
    seçiliyordu. Herhangi değişik bir çeşidi almak bu yüzden çok daha uzun
    sürüyordu. Şimdi mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu? Otomobil
    neden daha kısa süre içinde geri dönünce çalışmıyordu? Zaman faktörü
    işin içine girince mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı. Sorun,
    motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu. Bu
    kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip
    çalışıyordu ve çikolatalı yada çilekli dondurma alana dek geçen süre,
    motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu.
    Vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor
    soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi devreye girmiyordu. Bu öyküden
    de anlaşılacağı gibi, komik hatta asılsız gibi görünen bir müşteri
    şikayeti bir şirketin ürün geliştirmesinde kullanabileceği değerli bir
    veri haline dönüşebiliyor. Müşteri şikayetlerinin değerlendirildiği
    zamanlarda bir kurum için hediye niteliği taşıdığı bilinir. Bu gerçek
    öykü, garip bile olsa müşteri sorunlarının ve şikayetlerinin ürün ve
    hizmet geliştirmeye olan katkısının önemini gösteriyor.

      Forum Saati Ptsi Nis. 29, 2024 10:30 am